چه کسی نوار چسب را اختراع کرد

چه کسی نوار چسب را اختراع کرد

تاریخچه نوار چسب به سال 1882 برمی گردد: نسخه اول تولید نوار چسب از رزین تشکیل شده بود. پس از 20 سال ، یک پزشک آلمانی آن را بهبود بخشید. سپس مشخص شد که نوار چسب مفیدترین ماده برای محافظت از ضایعات پوستی است. اما این محصول نوآورانه پزشکی فقط در اوایل دهه 1920 وارد تولید شد. آمریکایی ها به فکر استفاده از نوار چسب برای اهداف دیگر افتادند. این به لطف ریچارد گورلی درو ، کارمند شرکت تولید کننده کاغذ سنباده بود. مدیر به یک کارمند جوان دستور داد نوع جدیدی از کاغذ سنباده را در تعمیرگاه های اتومبیل آزمایش کند. ریچارد یک بار متوجه شد که رنگ آمیزی دقیق اتومبیل با دو یا چند رنگ برای صنعتگران دشوار است و مشخص شد که خطوط ناهموار است. سپس درو پیشنهاد كرد كه صنعتگران از نوار چسب استفاده كنند  و اوضاع خیلی بهتر پیش رفت. زاگرس چسب که به تولید نوار چسب در اصفهان می پردازد خدماتی مانند تولید نوار چسب را عرضه می کند و شما را با تاریخچه آن آشنا می کند.

چه کسی نوار چسب را اختراع کرد

به هر حال ، آن زمان بود که این نوار نام مستعار نوار چسب گرفت. این چسب فقط به لبه های نوار زده می شد . در ابتدا از نوار چسب برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شد ، اما در دوران رکود بزرگ ، نوار در تمام مناطق خانگی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان ، پیشرفت مواد همچنان ادامه داشت.  زمینه های استفاده از نوار چسب امروزه بی پایان است.

تاریخچه نوار چسب

تاریخچه اختراع نوار اسکاچ از سال 1923 آغاز شد. مرد جوانی به نام ریچارد درو که به عنوان تکنسین آزمایشگاه در معدن مینه سوتا کار می کرد ، متوجه شد که کارگران در پوشش سطوح با رنگ های مختلف مشکل دارند. یک نوار مرزبندی مقاوم در برابر رطوبت مورد نیاز بود و ساخت آن را درو انجام داد. صنعتگران از اختراع کارگر بلندپرواز خوشحال شدند و بعداً نوار را اسکاچ نامیدند در هنگام ارائه نوار اول خود ، ریچارد درو یک قطعه پارچه 5 سانتی متری تهیه کرد و برای صرفه جویی در هزینه ، فقط در امتداد لبه های فلپ چسب زد.  شرکتی که نوار چسب را ایجاد کرده است ، با گذشت زمان محصول ریچارد درو را بهبود بخشیده و آن را محکم تر و مقاوم در برابر رطوبت کرده است. از سال 1930 که یک اختراع بدون عارضه در قفسه های فروشگاه ظاهر شد ، محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کرد و جهان دیگر نمی توانست زندگی خود را بدون نوار چسب تصور کند. با کمک آن ، مبلمان تعمیر شدند ، کتاب ها چسبانده شدند ، ترک ها ترمیم شدند ، اشیا در هنگام حمل و نقل بسته شد و به عنوان بسته بندی مواد غذایی استفاده شد. اما سازندگان در این جا متوقف نشدند. از لحظه ظاهر شدن نوار ، تغییرات قابل توجهی ایجاد شده است: مواد و کیفیت چسب اعمال شده بر روی آن بهبود یافته است. نوارهای چسب با تراکم ، طول و اندازه های مختلف با انواع چسب ظاهر شدند. کمی بعد ، نوار چسب شفاف ظاهر شد که اجازه چسباندن اشیا را می داد ، اما در عین حال مورد توجه قرار نگرفت.

چندین سال طول کشید تا اختراع نهایی شود و در سال 1930 یک دسته آزمایشی نوار سلفون به شیکاگو آورده شد. مدیران بلافاصله پیش بینی های خوش بینانه ای برای اجرای این اختراع ارائه دادند.  این ماده از همان ابتدای تاریخ خود با مقاومت در برابر شدت دما و مقاومت در برابر آب متمایز می شد. از نوار بسته بندی در مراحل اولیه اجرای آن بسیار استفاده می شد. آن را بقالان ، شیرینی فروشی ها و فروشندگان گوشت برای بسته بندی کالاهای خود استفاده می کردند.  سال به سال ، نوآوری هایی در زمینه تولید نوار چسب ، انواع مختلف و دستگاه های برش تولید می شود. امروزه حتی فرصتی برای خرید نوار چسب از تولید کننده با مشخصات لازم برای مشتری خاص فراهم شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *